Tuesday, January 24, 2012

mencari KETENANGAN

Alhamdulillah sudah hampir seminggu aku menjejakkan kaki di tanah tempat aku dilahirkan..bersama family terasa sangat-sangat indah. bagaikan semua masalah di pundak hilang dan terbang bersama angin lalu..indahnya bersama keluarga tercinta.

frasa "baiti jannati" @ "rumahku syurgaku" benar2 memberi makna kepadaku..dekat dengan keluarga dimana mereka halal buatku dari leka mengingati perkara yang melalaikan aku. disamping mereka yang mana saling mengingatkan aku tentang agama, erti kekeluargaan dan juga kasih sayang. Alhamdulillah aku dikelilingi oleh keluarga yang amat memahami aku dan tidak pernah sesekali meninggalkan aku dalam kesulitan mahupun kesusahan. BAITI uhibukum...

air dicincang tidak akan putus, sesekali ada juga pertelingkahan kecil yang berlaku. tapi itu adat dalam berkeluarga. air yang tenang bukan akan selamanya tenang...

semakin aku lama di kampung tercinta semakin tidak sanggup aku berpisah dengan mereka...semakin erat dan dekat mereka di hati ini...keluarga adalah sahabat,rakan,taulan, adik-beradik yang sentiasa berada di saat jatuh bangunnya aku...berbeza dengan org lain, tiada gantinya keluargan yang Allah kurniakan kepada aku. mempunyai keluarga yang besar begini membuatkan aku tersangat bahagia. nikmat ALLAH yang tidak terhitung nilainya..

akhir kalam, aku sangat menyanyangi dan bersyukur dengan kurniaan Allah dengan ape yang aku kecapi hari ini....less than three my FAMILY aka BAITI...:)

No comments: