Thursday, May 19, 2011

tangisan hati......

saban hari kini hati kecil ini kian merintih dan menangis...
senyuman palsu telah kuhulurkan saat hati menangis...
titisan demi titisan meluncur laju membasahi pipi..
besar ertinya apabila merindui seseorang...
namun ku sedar rindu itu zina apabila merindui seorang lelaki..
namun ia hadir tanpa diduga...
keadaanku amat berbeza sekali...
mungkin inilah kesakitan yang ditanggung pasangan2 bercinta...
namun aku bukan merindui orang yang dicintai..
akan tetapi seorang teman yang sentiasa ada bersama aku kala susah dan senang
aku mencarinya di mana-mana..
tidak ku jumpai dia..
di mana anda...
melihat laman sesawang "facebook" anda membuat aku makin rindu..
adakah anda turut merasakan apa yang aku rasakan??
saat ini ku titipkan doa untuk kesejahteraannya dimana-mana dikau berada..
inilah manusia apabila memerlukan baru mencar..
apabila ada didepan mata xtau menghargai........


teman
aku perlukan mu saat ini..
meminjam bahumu
untuk mengutip semangat itu..
memerlukanmu
untuk mengusap air mataku
ingin memelukmu
untuk meredakan kegundahan hati
ingin disampingmu
agar kaca yang pecah itu
bisa bertukar menjadi semangatku
mendambakan kata-katamu
agar aku bisa bangun kembali
agar aku tabah menghadapi
hari yang mendatang
mengharapkan doamu
untukku tegar menghadapi liku hidup

teman
engkaulah pemberi semangat
membantu kala ku kala kesusahan melanda
menghulurkan tangan saat aku rebah
menjadi pendengar tika aku gundah
engkau pendorong bukan memaksa
tidak lekang dari bibirmu
menuturkan pembakar semangat

teman
tidak pernah kau merungut
kau membantu sepenuh rela
tanpa menghiraukan peluh keringat
gigih memdorong aku
agar aku bisa berdiri sendiri lagi
sehingga aku benar-benar gagah
mengharungi segala yang mendatang

teman
sungguh aku merindukanmu
kaula yang teristimewa
jauh disudut hatiku aku senang bersamamu
aku ingin sentiasa disisimu



dialah yang sentiasa dihati....

No comments: