Wednesday, March 2, 2011

DAMBAAN

setiap manusia memiliki fitrah ingin memiliki dan dimiliki...hatta barang pun hendak dimiliki..
apatah lagi sebagai makhluk yang mempunyai perasaan seperti manusia.Sesungguhnya Allah telah menciptakan manusia berpasang-pasangan.dan Sesungguhnya manusia juga dikurniakan rasa sayang dan cinta..

Tidak siapa perlu menyangkal.Semua itu adalah telah ditentukan semuanya. Dan di sini, aku mendambakan yang halal buatku agar aku bisa melayar bahtera dengan limpah kurnia dan hidayahNYA. Akan ku terus panjatkan doa kepada yang esa agar aku mendapat jodoh dan seorang pria yang mampu menuntun aku ke jalan yang benar.Yang mampu menyayangiku ikhlas kerana Allah.

Ya Allah ku panjatkan doa kepadaMU agar , andai seorang lelaki yang mencintaiku, biarlah dia seorang yang mencintaiMU yang tidak pernah alpa kepadaMU. Dan andai aku jatuh cinta, jangan biarkan aku lalai dengan perasaan cintaku kepada manusia yang bergelar lelaki. Dan biarkan jua hanya padaMU ya Allah aku menyerahkan segala cinta yang hakiki.

Pernah ku terbaca coretan seorang sahabat,tidak dapat ku pastikan sama ada hadis,atau pun apa,namun kata-kata yang diungkapkan adalah seperti ini andai manusia memelihara diri dari melakukan perkara yang haram. Maka Allah akan memberi yang Halal kepadanya.

InsyaAllah bersisa kekuatan yang ada,aku bermohon agar jodoh yang di tetapkan padaku adalah jodoh yang terbaik dan diredhai yang mampu menjadi imam kepadaku dan anak-anakku nanti.
Menjadi pelindung diri ini,tempat meluahkan serta tempat melampiaskan manja.

Tiada yang lain selain yang HALAL yang ku dambakan...
Moga mendapat jodoh yang soleh serta beriman.
Moga jua mampu menjadi bapa yang baik kepada anak-anakku..
Menjadi anak yang taat ibu-bapa.

InsyAllah...


No comments: