Saturday, March 5, 2011

saya boleh...saya boleh...

sejak dua menjak ini air mata mengiringi siang dan malamku..aku tidak mampu menyeka air mata daripada terluncur keluar dari tubir mata..mengapa ini semua terjadi mengapa??? yang pasti sebab mengapa ia terjadi aku tidak tahu cuma aku yakin dengan suratan dan ketentuan Ilahi ada hikmah yang tersembunyi di sebalik kejadian alam ini.

kadangkala aku buntu dengan semua yang telah terjadi. namun aku harus tabah. aku tidak akan sesekali jatuh..perjalanan hidup masih panjang..masih ada banyak lorong yang harus aku lalui.bukan hanya hari ini dugaan itu datang mungkin akan terus berlanjutan..

dugaan mematangkan manusia..akan tetapi dugaan kadang2 melemahkan manusia dan mudah tededah dengan putus asa..aku juga sama. hanya insan yang lemah. apabila diuji hati akan sedikit terusik...

dugaan bukan hanya datang dari satu lorong namun banyak lorong yang aku tempuhi..
dengan izin Allah aku akan berusaha sekuat hati melawan perasaan ini...aku harus kuat,,KUAT...
insyAllah...

Ya ALLAH hanya padamu tempat aku mengadu...

No comments: