Friday, February 11, 2011

sedih dan gembira

pesanan seorang sahabat yang banyak memberi dorongan dan motivasi kepada saya. susunan ayat di atas amat memberi makna kepada saya. mengadula pada Allah kerana Allah maha mendengar. manusia belum tentu menjadi pendengar yang setia tapi Allah menjadi pendengar yang paling setia kerana yang paling Berkuasa dalam sekalian alam.

bermohonlah pada Allah. ya benar kerana Allah lah segala2nya. Allah maha adil.manusia tidak layak mengadili manusia lain sama sekali.tidak. tiada makhluk yang sempurna. namun muhasabah diri penting bagi mengesan di mana salah dan silap kita. sifat ego setiap manusia yang menjadi benteng untuk manusia berubah.

ya saya telah menyedari hakikat itu. sukar untuk menerima.namun akan saya kuatkan hati demi menjadi insan yang tabah. sy xkan biarkan semua mata didunia ini memandang saya dengan sebelah mata. biarkan saya terus menjadi manusia yang tabah YA ALLAH.

sahabat itu juga berpesan hidup ibarat sebuah perjalanan menaiki bas. apabila di tengah jalan kita melihat kecelakaan. kita merasa sedih namun tidak dapat tidak kita harus meneruskan perjalanan kita. dalam perjalanan lagi kita terjumpa sebuah taman yang indah. demi menatapi keindahan alam kita singgah sebentar.hatta tempat itu menggembirakan kita namun kita harus maju ke hadapan kerana destinasi masih belum tiba. begitula perumpamaan hidup apabila kesedihan datang kegembiraan akan menyusul.

terima kasih sahabat...
anda telah memotivasikan diri saya.kesedihan hanya sementara namun kegembiraan akan datang menjelma...hadirnya suka dan duka adalah permainan dalam kehidupan..


P/S: merindui seorang sahabat yang membimbing dan bukan menghancurkan...
YA AZIZ YA JABBAR YA MUTAKABBIr

2 comments:

Nur Amira said...

salam nani,lma tdk ke sini..
shbt beriman sling mengingatkn,bsahabatlah krn Dia.insyaAllah dunia akhirat kau akn bhgia.
maaf andai sy prnah khilaf dlm brsahabat.
cr cinta Dia,jln hdup msih pnjg.mg dipimpin lngkh ke arh redhaNya

hana eriniey said...

wasalam mira...
aah lame jugak xjenguk mira...
urm insyAllah teman ..
tidak ade ape kekhilafan...
doakan sy tabah...amin...salam ukhuwah sahabat