Monday, February 28, 2011

mencari ketenangan...

kadangkala sekarang kehidupan banyak dugaan yang menimpa. dan itu adalah dugaan dan cubaan yang Allah tetapkan bagi setiap hamba. dan aku juga tertanya2 kenapa ada manusia yang tidak tahu menjaga hati dan perasaan manusia lain??

aku mungkin juga begitu?? tidak tahu menilai perasaan orang lain?...apabila terkena diri sendiri aku akan berpikir sendiri..wajarkah tindakan aku?? wajarkah??

bagi setiap manusia mmg xakan nmpak kesalahan diri sendiri..tapi kita harus berusaha muhasabah diri masing2...dan saat aku mengenali seorang insan yang xpenah n xtau menjaga hati orang lain aku benar-benar kaget.bukan seorang yang mmpunyai perasaan itu namun ramai...adakah dia tahu bahawa dirinya seperti itu??? aku juga meneliti diriku..mungkin juga aku adalah seperti itu.

apabila berhadapan dengan dia aku rasa seolah2 diperlekehkan...takdir telah menetapkan aku bertemu dan berkenalan dengan dia. ku pasrah akan semua tu.akanku berusaha untuk menahan diri dari dikuasai amarah dan kebencian.....

wahai insan yang bernama makhluk Allah...
ku panjatkan kesyukuran agar kita sama-sama mendapat hidayah Allah..
tiada manusia yang sempurna...
aku mengharap kau menjadi seorang yang lebih memahami dan bukan melontar kata-kata tanpa berfikir pnjg.....

No comments: