Monday, February 3, 2014

Teguran ALLAH

Aku pernah jatuh tersungkur dahulu lupa pada ajaran dan syariat Allah. Aku leka dengan godaan dunia yang bersifat sementara. Aku alpa aku lalai aku bongkak aku sombong. Sombong untuk mengenali Pencipta yang sentiasa memberi aku kasih dan sayang serta rahmatNya.. Aku leka dengan kesenangan dunia.. Kegembiraan yang bersifat sementara sehingga aku lupa pada tujuan asal manusia dicipta untuk beribadah kepada Allah. Aku perempuan yang bersifat fitnah namu aku mencipta fitnah itu sendiri.. Allahu akbar. Banyak dosa yang ku lakukan. Hanya sujud padaMU ku mampu memohon taubat. Aku gagal dalam menjaga batas kehidupanku.

Aku gagal menjaga apa yang patut ku jaga. Namun Allah sayang padaku. Sungguh setiap kali aku membuat kesilapan aku akan ditegur. Jantung akan berdegup kencang memikirkan kesalahan dosa yang ku lakukan. Aku tahu itu dosa tapi ku abaikan. Aku menggabaikan sesuatu yang patut ku ambil peduli dan sentiasa cakna. Teguran Allah padaku kali ini amat2 bermakna.. Aku bersyukur sangat dan teramat bersyukur. Aku ingin menjadi yang terbaik dan menggapai syurgaMU Ya Allah.. Layakkah aku? Aku lemah dalam mengawal nafsu, aku lemah dalam menjaga tuturku dan tingkahku.. Aku sering melakukan kesilapan, namun pengasih dan penyayang Allah itu sentiasa menjentik hatiku ini supaya sedar bahawa kita hidup hanya sementara dan bakal kekal abadi diakhirat sana.

Andainya ku bisa putarkan saat waktu, Ku perbetulkan segala kesilapan lalu,
Andainya kupernah melukakan hatimu, Izinkan aku mengubati jiwa ragamu,
Segala-gala suka dan duka,
tak pernah dapat ku lupa,
Daku manusia biasa, dibawa dosa pahala,
Hidup didunia cuma sementara,
Janganlah leka jangan terpedaya,
Antara kaca dan juga permata.

Ku bersujud padamu,
berdoa pada yang satu,
Padamu aku mengadu,
Allah yang satu,
Mohon petunjuk darimu,
berderai air mataku,
Ku ingin dekat denganmu


mawi mendendangkan lagu yang amat dekat dan perlu berada didalam hati setiap manusia... ALLAHuakbar..

tidak mampu lagi menyusun bait ayat, namun aku ingin tekankan aku bersyukur kerana setiap kali aku tersungkur Allah hulurkan rahmatNYA sehingga aku kembali melangkah gagah

No comments: